Persoonlijke communicatie met fotomarketing

Het is tegenwoordig soms lastig om op een persoonlijke en memorabele manier in contact te komen met uw doelgroep. Heel veel marketing gebeurt via het internet, via websites en social media. En deze kanalen zijn zeker van belang om contact met uw doelgroep te onderhouden en te monitore, maar het echte persoonlijke contact, wat u bijvoorbeeld op een beurs, een evenement of gewoon bij u in de winkel kunt hebben, blijft onverminderd belangrijk. En dan wilt u natuurlijk dat de klant iets leuks meemaakt waardoor hij of zij uw bedrijf onthoudt. Dat kunt u bereiken met fotomarketing.

Op een beurs of ander evenement waar u uw doelgroep tegen het lijft kunt lopen, kunt u promotie maken via fotomarketing. Een persoonlijke manier van communiceren met uw doelgroep. Deze manier van marketing met foto’s is eigenlijk heel simpel: u hebt een polaroidcamera en neemt in een leuke situatie een foto van uw klant. Deze foto plakt u in een vooraf ontworpen stickerframe met uw boodschap en logo erop en geeft het mee als aandenken. En omdat mensen zo iets persoonlijks als een foto bijna nooit weggooien, zal uw boodschap regelmatig voorbij blijven komen bij uw klant. Alle materialen die er nodig zijn voor fotomarketing krijgt u gewoon thuisgestuurd en mag u houden, inclusief camera.

U kunt dit natuurlijk inzetten om meer bezoek naar uw website te krijgen. Maar denk bijvoorbeeld ook eens aan het inschrijven voor uw nieuwsbrief. Plaats op het frame een oproep tot inschrijving voor uw nieuwsbrief en verloot daarbij misschien zelfs een leuke prijs. Krijgen mensen een cadeautje, dan zijn ze altijd eerder geneigd een aankoop te doen dan wanneer ze niets krijgen. Een kortingsbon of een proefmonstertje aan het stickerframe is ook altijd een goed idee! Kortom, met fotomarketing kunt u werkelijk alle kanten op. Bekijk de website voor nog meer leuke en creatieve idee├źn.

Dit bericht is geplaatst in Overig. Bookmark de permalink.