Voordelen van merchandising

Merchandising, het commercieel exploiteren van de populariteit van ene merk of van bekende personen zoals filmsterren, entertainers en sporthelden of acteurs uit films, stripverhalen en televisieprogramma’s.

Merchandising kan de volgende vormen hebben:

–          Verkoop van afbeeldingen en logo’s op snuisterijen voor fans. Voorbeelden zijn voetbalplaatjes, sleutelhangers, spelletjes en posters

–          Het weggeven van dergelijke producten bij aanschaf van andere producten, zoals in de vorm van een relatiegeschenk

–          Het gebruik van afbeeldingen op andere producten zoals kleding, dekbedovertrekken en handdoeken.

Een filmproductiemaatschappij kan gebruik maken van film merchandise. Een filmproductiemaatschappij die een populaire film heeft gemaakt, kan deze willen promoten op andere producten. Hierbij worden er bijvoorbeeld filmfiguren op kleding gepromoot. Ook merchandise bij games werkt op de zelfde manier. Nu weten we wat merchandising precies is en hoe het werkt, maar wat zijn eigenlijk de voordelen van merchandising?

Merchandising kent verschillende voordelen:

–          Het generen van omzet

–          Het generen van aantrekkelijke marges

–          Directe behoefte van de consument

–          De consument heeft de behoefte om iets te kopen

–          Ondersteuning van de beleving

–          Er worden sfeer, ervaring, herinnering en innerlijke positieve gevoelens opgeroepen en vastgehouden. Het voelt als een ‘familie gevoel’

–          Promotiemiddel voor het personage of de activiteit

–          Zorgt voor Loyaliteit

–          Zorgt voor herkenbaarheid, eenheid en consistentie

–          Het gevoel hebben om iets bij te dragen aan de verbetering van de wereld

–          Als cadeautje

Film merchandise en merchandise voor games wordt veel gedaan om een film of game te promoten. Bekijk voor meer informatie onze website.

Dit bericht is geplaatst in Computers en Internet, Entertainment en Muziek. Bookmark de permalink.