Slecht nieuws gesprek voeren met uw medewerker?

Wanneer u het erg moeilijk vindt om een slecht nieuws gesprek met één van uw medewerkers te voeren is een cursus slecht nieuws gesprekken voeren wellicht een goede oplossing voor u. In onze eerste kennismaking wordt er een introductie gedaan waarbij we samen bespreken wat uw positie is in uw bedrijf en wat de band met uw medewerker is. Het kan namelijk voorkomen dat u een goede band hebt of juist niet, wat beide voor vervelende knelpunten kan zorgen. Wanneer u goed kunt opschieten met deze persoon liggen de verhoudingen anders dan wanneer u indirect of direct toch niet zo goed met uw werknemer op kunt schieten. In beide gevallen dient u een andere aanpak te hanteren bij het voeren van een slecht nieuws gesprek. In het eerste gesprek kijken we ook naar waarom u het moeilijk vindt om een slecht nieuws gesprek te voeren, met als uiteindelijk doel dat dit u goed af gaat. Om te voorkomen dat uw medewerker een minderwaardigheidscomplex krijgt nadat hij of zij slecht nieuws heeft ontvangen, bijvoorbeeld bij ontslag of een voortgangsgesprek dat niet zo goed heeft uitgepakt, is onze cursus zeker van toepassing op uw werkgebied en kunnen wij bijdragen aan de kwaliteit van uw organisatie.

Dit bericht is geplaatst in Overig. Bookmark de permalink.