Het was ooit dakdekker in Hengelo het grootste huis van de Britse bouwer . Costain was een vroege aanbieder van infrastructuur in het Midden- Oosten, met name Iran , en na de eerste olieschok het teruggestuurd naar de Emiraten te genieten van de petro – dollars .
Misschien was het meest bekend als een dakdekker in Hengelo deel van de oorsprong consortium uitgekozen om de Kanaaltunnel te bouwen van Engeland naar Frankrijk . Het had ook bedrijven in Amerika , sommige ster-gekruiste , zoals een ongelukkige methaangas | gasexplosie in de Costain eigendom kolenmijn in Kentucky in 1989 , die gedood 10 | mijnwerkers . Dit was een van de factoren die Costain gedwongen om activa aan de originele constructie bedrijf te verkopen en terug te keren .
In de afgelopen twee jaar heeft het bedrijf dakdekker in Hengelo geherstructureerd , het verminderen van de divisies van vier naar twee . Het verkocht sommige activa en had een succesvolle plaatsing . De twee overige divisies zijn infrastructuur en natuurlijke hulpbronnen .
Infrastructuur omvat spoor, wegen en macht dakdekker in Hengelo en | projecten luchthaven. Deze divisie gegenereerd £ 560m ( € 681m ) aan inkomsten vorig jaar en heeft een orderportefeuille van £ 2 miljard ( € 2,4 miljard ) .
Onder de projecten zijn de herontwikkeling dakdekker in Hengelo van London Bridge , de Hammersmith viaduct en het Crossrail -project.
De sectie natuurlijke hulpbronnen inclusief water , chemicaliën en nucleair afval verwerking.
Deze divisie heeft een omzet van £ 400m ( € 486m ) . Een van de lastige banen die het heeft op de boeken is de ontmanteling van Sellafield dakdekker in Hengelo Nuclear Station . Gedurende het jaar afgestoten Costain van zijn minderheidsbelangen in Severn Water , het realiseren van £ 9m . Echter, de verlaten fusie met een andere bouwonderneming , May Gurney , kost Costain £ 3m in-vergoedingen.