Het is alweer een tijdje geleden dat er hier nog iets nieuws is verschenen. En ik had op mijn communiezieltje beloofd dat ik regelmatig mijn ding zou doen. Aan de slag dus.
In feite kan ik mijn betoog van vandaag baseren op de vorige regels. Want je website up to date houden door (heel) regelmatig nieuwe dingen te publiceren, is een uitstekende strategie om in de Google rankings een bank vooruit te schuiven. Dit proces is al een tijdje aan de gang, maar zal steeds meer aan belang winnen. Zodanig zelfs dat de traditionele statische websites zullen voorbijgestoken worden door dynamische websites.
Met traditionele websites bedoel ik bijvoorbeeld een website van 5 pagina’s lanceren met daarop de producten/services die je aanbiedt en nooit of te nimmer iets bijvoegen of wijzigen. Met een dynamische website bedoel ik een site waar regelmatig nieuwe teksten en nieuwe pagina’s worden toegevoegd.
Ik hoor je zeggen: hoe doe ik dat? Ik ben een dakwerker, ik heb een site laten maken en daarop staat alles wat ik doe. En over 10 jaar zal ik precies hetzelfde doen als vandaag. Waarover moet ik dan schrijven? Wat kan ik toevoegen?
Wel, eigenlijk is dit vrij eenvoudig. Als ik nieuwe huizen zie bouwen in mijn buurt, dan valt het mij op hoeveel verschillende manieren er zijn om bijvoorbeeld een onderdak te leggen. Elk systeem is een nieuw artikel voor je site.
Idem dito voor dakbedekkingen. Ik bedoel dan pannen, leien en dergelijke. Opnieuw een boel artikels.
Een dakwerker gaat dagelijks aan de slag. Schrijf erover! Over nieuwe realisaties. Over moeilijkheden die je onderweg tegenkomt en hoe je die opgelost hebt.
En zo kan ik nog een tijdje doorgaan. Voor elk onderwerp kan je op deze manier tewerk gaan. Je site groeit. Je schrijft als een expert omdat je dat bent. En vroeg of laat vertaalt zich dat in “Google love”.
Bron: http://www.seo-coach.be/blog/zoekmachine-optimalisatie-tips.html