Laat telefonische bereikbaarheid niet links liggen

Tegenwoordig wordt er veel waarde gehecht aan online bereikbaarheid. Bedrijven zitten namelijk altijd op alle social media kanalen en huren daar ook speciaal mensen voor in om deze op de hoogte te houden. Zo wordt er via twitter of facebook terug gereageerd aan fans en kunnen ook op deze manier vragen worden beantwoord. Het gemakkelijk dus.

Helaas gebruikt nog niet iedereen social media even actief als de ander. Vaak is social media niet het prettige kanaal om een afspraak te maken. Dit wordt nog het meest telefonisch gedaan. 56% van de mensen maken het liefst telefonisch nog een afspraak met een onderneming. Dat laat weer zien dat andere kanalen als social media je bereikbaar nog lang niet kunnen vervangen.

Bedrijven hebben maar slecht in de gaten dat zij duizenden euro’s mislopen voor een slechte telefonische bereikbaarheid. Slechts 46% van de bellers belt ook daadwerkelijk nog een keer terug als zijn de eerste keer niet gelijk geholpen worden. Slechte telefonische bereikbaarheid betekent dus niet alleen gemiste oproepen, maar ook te lange wachttijden.

Het is niet altijd de beste keuze om een extra telefoniste in te huren om de wachttijden korter te kunnen maken. Vaak is effectiever om de telefoonopname geheel uit te besteden. Je krijgt namelijk een persoonlijke telefoniste met veel jaren ervaring. Ook zijn de kosten niet hoog voor uitbesteden door het grote aanbod.

Een telefoonservice is een professioneel verlengstuk van het bedrijf. Een telefoonservice houd het toch heel erg persoonlijk en zo hoort het ook. Daarnaast maakt uw onderneming hiermee altijd een goede eerste indruk. Het lijkt namelijk alsof er wel iemand op het kantoor is aangenomen om te telefoontjes te beantwoorden. Een inbound callcenter geeft daarom veel voordelen. In afwezigheid zal de telefoon altijd worden beantwoord en ut kent zelf beslissen wanneer u ervoor kiest de telefoon door te schakelen, als u op het moment liever zelf even de telefoon beantwoord dan kan dat ook.

Dit bericht is geplaatst in Carriere en Werk, Mobiel en Telecom. Bookmark de permalink.