Het beter maken van je bedrijf

Als er eenmaal een bedrijf is opgestart is dit eigenlijk pas het begin. Mensen denken vaak dat als het bedrijf er is en functioneert dat je er dan bent. Maar hier begint de uitdaging pas en nu moet je zorgen dat het bedrijf ook goed loopt. Je hebt een doelgroep waar je je graag op wil richten, maar dit moet doorlopen naar je bedrijf. Wat vinden klanten belangrijk als ze naar jou bedrijf gaan, of wat zoeken ze/willen ze als ze naar het bedrijf gaan? Dit zijn punten die erg belangrijk zijn en die je moet weten als ondernemer. De klant is één van de belangrijkste punten in het bedrijf en die wil je natuurlijk behouden. Klanten zijn heel makkelijk als ze het bij de een niet vinden kunnen ze naar een concurrent. Concurrenten kunnen heel gevaarlijk zijn en hier moet je altijd op voorbereid zijn. Een goede manier om er boven uit te steken is te zorgen voor een inbound callcenter. Klanten vinden het belangrijk dat ze goed worden geholpen en dat er direct wordt opgenomen als ze bellen. Bij een telefoonservice heb je een eigen telefoniste die de telefoon altijd opneemt. Ze komt alles te weten over het bedrijf zodat ze de klanten professioneel te woord kan staan. Alles wat er besproken wordt documenteert ze in een bestand, dit krijg je elke dag via de mail. Hierin kan je alles lezen en weet je ook precies wie er heeft gebeld. Klanten worden goed geholpen en hebben hierdoor een positieve ervaring die ze weer delen met andere mensen. Ook jij als ondernemer hebt meer tijd om andere belangrijke taken van het bedrijf op te pakken. Eigenlijk een win win situatie voor jou en het bedrijf. Het kost natuurlijk wel wat geld, maar je krijgt er ook veel voor terug en uiteindelijk betaalt het zich allemaal terug.

Dit bericht is geplaatst in Overig. Bookmark de permalink.